Onze missie is erop gericht dat wij met technologie ervoor zorgen dat meer mensen in een baan belanden die hen gelukkig maakt.

Wij vertalen de toegevoegde waarde van werk naar de situatie van de kandidaat. We laten de kandidaat precies zien wat voor hem of haar nou zo interessant is aan deze functie. Op maat gesneden. En we bereiken mensen vaak op een moment dat ze helemaal niet naar werk zochten. We dragen er actief aan bij dat mensen werk vinden waar ze anders nooit in waren beland. Of soms zelfs nooit aan hadden gedacht.

Doordat wij er zijn komen meer mensen in een baan terecht die beter bij hun past. Mensen die werk doen dat bij hun past zijn gelukkiger. Ze halen meer voldoening uit hun werk en ervaren aanmerkelijk minder ongezonde werkdruk dan mensen die in de verkeerde baan zijn beland. Voor deze missie staan wij elke dag weer op.

Purpose

65% van de werkende Nederlanders gaat regelmatig met tegenzin naar het werk. Voor 23% is dit dagelijks het geval. Een bedroevend groot aantal mensen heeft het dus niet naar hun zin op hun werk. De plek waar je een heel groot deel van je leven doorbrengt.

Te veel mensen zitten vast in hun baan. Ze weten niet wat ze anders willen of zien de mogelijkheden niet. En als ze het al wel weten dan is daar die enorme sollicitatie drempel die je weerhoudt van het aangaan van een onzeker proces. Solliciteren is voor veel mensen erger dan een baan die niet helemaal past. 78% van de mensen vindt het zoeken naar een baan de meest stressvolle gebeurtenis in het leven.

Als je in de verkeerde baan zit kun je er niet goed in zijn. En als je ergens niet goed in kunt zijn haal je er ook minder voldoening uit. Je bent geen inspirerende collega en je weet dat je niet het maximale levert aan je organisatie. En bijna altijd weten je collega’s en je leidinggevende dit ook. Als je in de verkeerde baan zit dan is werkgeluk doorgaans ver te zoeken. En dat is heel erg. Gelukkig zijn in je werk bepaalt in belangrijke mate mede of je gelukkig bent in je leven. En als jij niet gelukkig bent dan heeft dat ook nog eens een grote impact op de mensen in je directe omgeving.

Bij Jobsrepublic geloven we dat er een betere baan is voor iedereen. Een baan die beter bij je past, die beter aansluit op je talenten en die je meer voldoening geeft. We geloven dat iedereen gelukkig kan zijn in zijn of haar werk. En als mensen gelukkig zijn in hun werk zijn ze fijnere collega’s, leveren ze meer waarde voor de organisatie en hebben ze een gelukkiger leven met de mensen om hen heen.

Het is onze missie om met behulp van technologie op grote schaal mensen aan een baan te helpen die hen gelukkig maakt. Ons doel is om in 2030 één miljoen mensen aan een betere baan te hebben geholpen. Met circa 10.000 mensen die we nu jaarlijks aan een betere baan helpen, hebben we nog een hele lange weg te gaan, maar we zijn er zeker van dat we door het schalen van onze oplossing gaat lukken.

Aanhaken op het doel.

Het doel dat wij in 2030 één miljoen mensen aan een betere baan willen hebben geholpen leeft binnen de organisatie. Tijdens de maandelijkse meeting worden de resultaten van die maand met iedereen gedeeld. Dit gaat natuurlijk ook over omzetcijfers en andere indicatoren voor de gezondheid van het bedrijf, maar het cijfer over het aantal succesvolle hires leeft het meest. We vertellen maandelijks hoeveel mensen jij als teamlid aan een betere baan hebt geholpen. We laten daarmee zien welke waarde je toevoegt en op hoeveel mensenlevens je in die maand een positieve impact hebt gehad.

De purpose en de concrete resultaten worden maandelijks herhaald. En zo blijft bij iedereen op het vizier waarom het zo belangrijk is wat we doen en waarom we van deze tienduizenden, miljoenen moeten gaan maken.

With every line of code we write at Jobsrepublic we help a few people find a new job they love. This makes the daily grind meaningful!

Ewoud

Video: Kick-off weekend Noordwijk

Interne werking van de missie

Onze missie is er niet alleen voor anderen, die is er ook voor onszelf. Iedere medewerker die bij ons aan de slag is moeten wij natuurlijk een betere – of het liefst de perfecte – baan bieden. Om dat goed te kunnen doen is het essentieel dat we er alles aan doen om een zo goed mogelijke werkgever te zijn. Het streven naar het worden en blijven van een Great Place to Work is daarbij heel belangrijk. Daarnaast kijken we goed naar het individu. We kijken wat een teamlid nodig heeft en welke rollen bij hen passen. Uit de Holocracy methode hebben we het rollen/verantwoordelijkheden/purpose concept geadopteerd. Zo proberen we voor voor iedereen de ideale baan te realiseren. Niet door het werk dat gedaan moet worden, maar het teamlid als vertrekpunt te nemen.

De interne werking van de missie houdt niet op bij het in dienst zijn bij Jobsrepublic. Het gaat ook over jouw volgende stap. Ons doel is dat je, doordat je bij Jobsrepublic hebt gewerkt, hierna een grotere stap kunt maken dan dat je had kunnen maken als je ergens anders had gewerkt. Bij Jobsrepublic richten we ons daarom op ontwikkeling van onze medewerkers en onze reputatie als kwaliteitsspeler in de markt.

Onze kernwaarden

De cultuur is onderscheidend bij Jobsrepublic. Met de groei van Jobsrepublic is het werken aan cultuur belangrijker geworden. Drie jaar geleden hebben we daarom samen met het team de kernwaarden geformuleerd. We zijn daarbij uitgekomen op een set van vijf waarden die de basis vormen voor onze cultuur:

Verantwoordelijkheid (Ownership)

We hebben hart voor de zaak. We gedragen ons als eigenaar en trekken verantwoordelijkheid naar ons toe.

Plezier (Fun)

We maken het leuk en dragen bij aan een positieve sfeer. Van werk moet je blij worden en successen moet je vieren.

Openheid (Openness)

We zijn eerlijk en open naar elkaar en onze klanten. We staan altijd open voor feedback en maken dingen altijd bespreekbaar.

Flexibiliteit (Flexibility)

We innoveren voortdurend en anticiperen voortdurend op nieuwe ontwikkelingen. Niets blijft zomaar bij het oude. Alles mag veranderen.

Deskundigheid (Expertise)

We zijn leergierig en blijven ontwikkelen. Zo voegen wij altijd waarde toe voor onze collega’s en klanten.

Verhalen van trots

Regelmatig staan we met het team stil bij de successen. Dit doen we tijdens de kwartaal meetings, de maand meetings en de allhands meetings. Er gaat nooit informatie over een succes naar buiten voordat ons eigen team het weet.

Het winnen van Gazellen 2019 en 2020, het winnen van de Werf& Award voor beste recruitment case van het jaar in 2018 én 2020, het deelnemen en spreken op events, het delen van successen via social media, het succesvol zijn in ons werk en mensen op weg helpen naar een baan waar ze gelukkig van worden, dat maakt dat de teamleden enthousiast en geïnspireerd zijn, worden en blijven. Dat geeft het gevoel bij te dragen aan het werkgeluk van anderen.

In het afgelopen jaar heeft Eric op een reeks online events en webinars gesproken. Altijd worden de collega’s uitgenodigd om online deel te nemen. Soms organiseren collega’s dan zelf een online groepsmeeting of er is onderling contact via Slack. Het trots zijn op Jobsrepublic en op Eric is dan heel duidelijk merkbaar.

Werf& Awards

Om ons te meten aan de allerbesten in ons vakgebied doen we graag mee aan de Werf& Awards. Dit is de vakprijs binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Ieder jaar doen hier 50+ organisaties aan mee en door de vakjury wordt een prijs vergeven voor de beste arbeidsmarktcommunicatie case en één voor beste recruitment case. In 2018 deden we voor het eerst mee en wonnen we de award voor de beste recruitment case van het jaar voor het binnenhalen van (inmiddels) 2500+ beveiligers op Schiphol. In 2020 deden we voor de tweede keer mee samen met onze klant Cendris. Dit keer ging het om een case waarbij we 100 Nederlandse klantcontactmedewerkers hebben geworven voor een callcenter in Valencia.

Video: Uitreiking Werf& awards 2020 bij opdrachtgever Cendris

Tijdens het online event zat het hele bedrijf met elkaar aan het scherm gekluisterd en zagen we hoe we als allereerste in de geschiedenis de felbegeerde prijs voor de tweede keer in de wacht wisten te slepen. Deze erkenning uit het vakgebied doet heel veel. Het heeft ons in een ingewikkelde corona periode weer vleugels gegeven. Trots en dankbaar dat we dit met elkaar hebben mogen bereiken.