Skip to main content

Onze missie

Bij Jobsrepublic geloven wij dat er een perfecte baan is voor iedereen. Het is onze missie om met behulp van technologie er voor te zorgen dat zo veel mogelijk mensen in een baan terecht komen die beter bij hen past. Onze ambities zijn groot. We hebben ons als doel gesteld om in 2030 één miljoen mensen aan een betere baan te hebben geholpen.

Als je jezelf als doel stelt om 1 miljoen mensen aan een beter baan te helpen, dan kan het niet anders dan dat je bij jezelf begint. Dan kan het niet anders dan dat je er alles aan doet om de beste werkgever te worden. En dan kan het niet anders dan dat je er voor zorgt dat al je medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen in een rol die naadloos past bij de persoonlijke drijfveren, kennis, kunde, ambitie en talenten.

Deze ambitie is voor ons de reden geweest om een Great Place To Work te worden. We zijn heel dankbaar dat het ons gelukt is om in 2019 de officiële certificering te bemachtigen. Vooral omdat de uitkomsten van het onderzoek ons de handvatten heeft geboden om een nog betere werkgever te worden in 2020.

In deze culture guide ten behoeve van de ‘Culture Audit’ van Great Place to Work laten wij zien waarom wij er voor kiezen om een people first organisatie te zijn. Aan de hand van de negen thema’s van Great place to work laten we zien hoe wij hier concreet invulling aan geven.

"Bij Jobsrepublic zetten wij technologie in om ervoor te zorgen dat meer mensen in een baan belanden die hen gelukkig maakt."

Video: Wij geloven in de perfecte baan voor iedereen

Iedereen in de juiste baan

Jobsrepublic zet technologie in om mensen en werk dat écht bij hen past bij elkaar te brengen. Wij geloven dat mensen die werk doen dat aansluit op hun passies, drijfveren en talenten gelukkig zijn en het beste uit zichzelf kunnen halen. Mensen die in hun kracht staan creëren samen optimale succesvolle organisaties, waar het geweldig werken is. Wij geloven dat voor iedereen de perfecte job bestaat. En wij gaan ervoor zorgen dat ze elkaar vinden. Met die ambitie staan wij dagelijks op.

De meeste mensen belanden bij toeval in hun ideale baan. Wij zijn er om dat toeval een handje te helpen.

De mooiste dingen gebeuren je op het moment dat je er niet naar zocht. Wij geloven dat dat vaak ook zo werkt met het vinden van je ideale baan. Wij laten je niet op zoek gaan naar je ideale baan, maar zorgen ervoor dat die ideale baan naar jou toe komt. Wij weten jou te vinden en exact te vertellen wat voor jou belangrijk is in het werk en de organisatie die we aan jou presenteren. We nemen je mee in de reis naar nieuwe mogelijkheden en zorgen ervoor dat de stap voor jou heel klein wordt. Zo brengen we jou in contact met een betere baan. Dat is wat wij doen voor kandidaten. Zo helpen we jouw organisatie aan de beste mensen.

Social recruitment marketing met de ideale kandidaat als vertrekpunt

Wij verbinden mensen en werk dat beter bij hen past door de inzet van recruitment marketing. Door onderzoek, data-analyse, contentcreatie en hypertargeting via social media weten wij exact de juiste kandidaten voor je organisatie te werven. We bereiken ze waar ze zich bevinden, we verleiden ze met de juiste boodschap en zorgen ervoor dat de stap tot solliciteren heel erg klein wordt.

People first

Wij geloven dat er voor iedereen een ideale baan is. Een plek waarin je het optimale uit jezelf kunt halen. Dat geldt natuurlijk in de allereerste plaats voor onze eigen teamleden. We zien het als een basisvoorwaarde dat wij zelf (vrijwel), iedere dag met plezier naar ons werk komen. We spenderen ontzettend veel tijd op ons werk en met elkaar, dan mag het niet anders zijn dan dat we er met elkaar alles aan doen om er voor iedereen een geweldige tijd van te maken.

We zijn voortdurend aan het leren. Hoe creëer je veiligheid en vertrouwen? Hoe zorg je dat mensen gefaciliteerd worden bij het nastreven van hun doelen en ambities? Hoe bouw je aan een geweldige teamspirit waarbij iedereen voor elkaar klaarstaat? Hoe zorg je dat de teamleden aangehaakt zijn op de organisatiedoelen en hoe zorg je ervoor dat onze mensen trots ervaren? Tal van vragen die steeds oplossingen en verbeterpunten opleveren in ons streven naar het worden van een geweldige organisatie waarbij werkgeluk, ambitie, professionaliteit en gedrevenheid centraal staan.

Video: Kickoff najaar 2020

Bij Jobsrepublic gaan de teamleden vóór onze klanten. We hebben namelijk een rotsvaste overtuiging dat als wij de beste mensen op de juiste plek hebben zitten, die samen streven naar dezelfde doelen op basis van dezelfde kernwaarden en overtuigingen, dat dan de klanttevredenheid en uiteindelijk uitstekende bedrijfsresultaten als vanzelf volgen.

Alleen met de meest gedreven, getalenteerde en gelukkige collega’s kunnen wij ons ambitieuze doel om wereldwijd de allerbeste in social recruitment marketing te worden – en daarmee miljoenen mensen werkgelukkig te maken – bereiken.

You get much freedom to work the way you like at Jobsrepublic. The people first approach really makes you proud of being part of this company. There is enough opportunity to learn and grow.

Nils

Kernwaarden

De kernwaarden van Jobsrepublic zijn opgesteld in samenwerking met het team. We kennen vijf kernwaarden. Lees hier alles over de kernwaarden.

Verantwoordelijkheid

Plezier

Openheid

Flexibiliteit

Deskundigheid

Onze Pitch

Jobsrepublic helpt grote organisaties bij het vinden van nieuwe medewerkers. We zetten technologie in om mensen via social media te bereiken, te verleiden en uiteindelijk binnen te halen. We noemen dat social recruitment marketing.

Video: Ontdek het geheim van Hyper Targeting

We richten ons met name op dat deel van de arbeidsmarkt dat niet actief op zoek is naar een baan, maar hier wel voor open staat als iets heel goed aansluit bij zijn of haar wensen. We houden ons bezig met het bereiken, verleiden en binnenhalen van de juiste kandidaten voor de vacature en leveren deze warme leads af aan de organisaties waarvoor wij werken.

Met social recruitment marketing bereiken we exact de juiste kandidaten voor de vacature via social media. Die mensen krijgen vacature-advertenties te zien die op maat zijn gemaakt voor hun persoonlijke profiel.
Met behulp van verleidingstechnieken laten we kandidaten doorklikken naar gepersonaliseerde vacaturepagina’s die de voordelen van de vacature voor deze specifieke kandidaat laten zien.
We maken het voor de kandidaten vervolgens heel erg makkelijk om te reageren en gaan in de minuten, uren, dagen of weken daarna een geautomatiseerde dialoog aan met de kandidaat om van een geïnteresseerde lead een echte sollicitant te maken.

En daar zijn we heel succesvol in. Zo hebben wij inmiddels 2.500 beveiligers binnengehaald voor Schiphol, maar werven we ook met succes artsen, officieren van justitie, verpleegkundigen, overheidsmedewerkers en monteurs, om er maar een paar te noemen.

In 2018 en in 2020 wonnen we de prestigieuze Werf& Award voor beste recruitment case van het jaar. In 2018 wonnen we de award voor het binnenhalen van 2000+ luchthavenbeveiligers voor I-SEC Schiphol. In 2020 was de award voor het werven van 100 Nederlandse callcenter medewerkers voor een callcenter van T-Mobile in Valencia, samen met onze opdrachtgever Cendris.

Historie

Jobsrepublic bestaat sinds 2001. Na de eerste startupfase werd het bedrijf overgenomen door SDU uitgevers. In 2013 werd Jobsrepublic weer zelfstandig door een management buy out door directeur Eric van Bourgonje. Hieronder een korte beschrijving van de belangrijkste momenten in de geschiedenis van het bedrijf.

1

2001

Oprichting Jobsrepublic. Het bedrijf had in de eerste jaren een volledige focus op de arbeidsmarkt van de overheid. Hierbij stonden de vacaturesite Gemeentebanen.nl en elf regionale mobiliteitsnetwerken voor decentrale overheden centraal.
2

2007

Jobsrepublic wordt overgenomen door Sdu Uitgevers
3

2010

Verhuizing van Alkmaar naar Amsterdam
4

2013

Jobsrepublic opnieuw zelfstandig na een management buy-out door Eric van Bourgonje die al sinds 2001 bij de onderneming betrokken is.
5

2016

Aanpassing propositie met een focus op recruitment marketing via Social Media
6

2017

Eerste grote profitklant I-SEC Schiphol
7

2018

Start betreden zorgmarkt
Winnaar Werf& Award voor beste recruitmentcase van het jaar met I-SEC
8

2019

FD Gazellen Award voor snelgroeiende bedrijven
Great Place to Work certificaat
9

2020

Winnaar Werf& Award voor beste recruitmentcase met Cendris
Great Place to Work certificaat
Tweede FD Gazellen Award voor snelgroeiende bedrijven

"Het winnen van de Werf& Award voor het werven van 2000 beveiligers voor Schiphol is het kantelpunt geweest. Vanaf dat moment werden we zichtbaar in de markt en zijn we heel snel gaan groeien."

Eric van Bourgonje (CEO)

Video: Jury presentatie inzending Werf& Awards 2020

Onze klanten

Jobsrepublic levert aan een breed pallet van klanten. De omzet is gelijk verdeeld over overheid, zorg en profit. Iedere sector is dus goed voor een derde van de omzet. Naast circa 230 decentrale overheden werken we voor een dertigtal zorginstellingen en enkele tientallen grote profit organisaties.

Bekijk de cases op www.jobsrepublic.nl

Team Jobsrepublic

Jobsrepublic bestaat uit ruim 30 Jobsrepublicans aangevuld met een vaste groep freelancers.

De teams zijn:

  • Sales
  • Marketing & Employer branding
  • Customer Success & Delivery
  • Recruitment marketing
  • Development

De teams worden ondersteund en gefaciliteerd door Management, Office management, Finance, People Operations en onze directeur Eric van Bourgonje. Elk team heeft een teamlead/manager.

Bekijk hier al onze medewerkers

Ons kantoor

Door Corona zal het kantoor definitief een andere rol krijgen. Bij de verhuizing in 2020 naar ons nieuwe kantoor hebben we hier alvast rekening mee gehouden. Nu iedereen sinds 12 maart thuis werkt wordt het kantoor langzaam aan gereedgemaakt voor haar nieuwe functie; die van clubhuis en ontmoetingscentrum voor onze medewerkers. We hebben verschillende open ruimtes met flexibele werkplekken. Je komt binnen in een grote ruimte met een open keuken met grote lunch- en vergadertafel. Dit is het hart van Jobsrepublic waar klanten en relaties worden ontvangen, waar straks weer gezamenlijk kan worden geluncht, waar kennisdeling en kwartaal -en team meetings plaatsvinden waar de borrels en feestjes kunnen worden georganiseerd.

Video: Jobsrepublic verhuist naar nieuw kantoor op het Wilheminaplein 1.

Bij de verhuizing hebben we gekozen voor een locatie die zo dicht mogelijk bij de vorige ligt. Dit om er voor te zorgen dat medewerkers met dezelfde reistijd of bereikbaarheid te maken hebben, als waarvoor ze bij indiensttreding hebben gekozen. Het nieuwe kantoor ligt 500 meter van het vorige.

100% remote

Vanaf het moment dat Nederland in een lockdown ging hebben we er voor gekozen om 100% remote te gaan werken. Dat werd vanaf 12 maart de standaard en dat zal in ieder geval tot juni 2021 zo blijven. Voor medewerkers die thuis in een lastige situatie zitten zijn wel voorzieningen getroffen in het kantoor. Hiervan wordt zo nu en dan gebruik gemaakt.

De gehele bedrijfsvoering en alle communicatiemethoden en middelen zijn direct na het begin van de lockdown ingericht voor remote werk. Door het volgen van best practises uit verschillende bronnen – zoals het playbook van gitlab – hebben we snel een werkwijze kunnen introduceren die goede samenwerking garandeerde en communicatie intensiveerde. Door het remote werken en het inrichten van deze nieuwe werkwijze is de interne communicatie sterk verbeterd. Teams zijn beter van elkaar op de hoogte en met bijvoorbeeld drie all hands meetings per week blijft iedereen nauw met elkaar verbonden

Great Place to Work

De belangrijkste reden om deel te nemen aan Great Place to Work is de ambitie om iedere dag een beetje beter te worden als werkgever. Want hoe word je een goede werkgever? Van welke lessen kun je leren en hoe voorkom je dat je blinde vlekken hebt als management? Great place to work heeft ons buitengewoon bruikbare handvatten geboden om te leren en te ontdekken wat goed werkgeverschap nu precies inhoudt. Met deze handvatten zijn we in 2018 bedrijfsbreed aan de slag gegaan en we zijn ontzettend dankbaar dat het ons gelukt is om al bij de eerste poging in 2019 direct het certificaat te bemachtigen.

Voor ons was dit vooral een begin. Door de uitkomsten van het werknemersonderzoek in 2019 kregen we nog meer inzicht in de aspecten die we kunnen veranderen en verbeteren

Tijdens de jaarlijkse kick-off in januari 2020 hebben we met het team de resultaten doorgenomen. Ter plekke zijn nogmaals goede punten en verbeterpunten van Jobsrepublic genoteerd en is een GPTW projectgroep gevormd. Deze groep van zo’n 20 enthousiaste collega’s wilde graag meewerken aan het verbeteren van werken bij Jobsrepublic. Tot op heden is de projectgroep actief, is inmiddels opgesplitst in 5 groepen. Elke groep heeft een onderwerp opgepakt en verbeteringen doorgevoerd. Zo hebben we tegenwoordig bijvoorbeeld “world class onboarding”, regelmatige interne kennissessies, leuke en interactieve teamactiviteiten zoals sporten/games en kick-off projectgroepen bij grote nieuwe opdrachten.

Great Place to Work heeft ons niet alleen het certificaat gebracht maar heeft vooral ook de focus gelegd op onze medewerkers en het verbeteren van hun beleving en werk. Dit heeft voor Jobsrepublic in de coronatijd heel veel positiviteit en energie in het team gebracht.

Video: Jobsrepublic – A Great Place to Work

Ambitie en toekomst

Jobsrepublic heeft de ambitie om in 2030 één miljoen mensen aan een betere baan te hebben geholpen. Daarmee willen we een belangrijk aandeel leveren in het geluk van de mensen, zowel hen die we aan een betere baan helpen als ook de mensen om hen heen. Om dit doel te bereiken zullen wij tienduizenden organisaties helpen bij hun digitale presentatie als werkgever, zodat kandidaten de juiste keuze kunnen maken op weg naar hun werkgeluk.

Onze strategie voorziet erin dat wij in 2023 marktleider zijn in Nederland op ons vakgebied en dat wij gelijktijdig de eerste stappen naar het buitenland gaan zetten. Deze eerste verkenningen lopen via bestaande klanten in Nederland met internationale vestigingen. Bij expansie naar het buitenland kijken we vooral naar Zuidoost Azië en Europa.

In termen van omzet heeft Jobsrepublic de ambitie om de komende vijf jaar met gemiddeld 50% per jaar te groeien. Deze omzetgroei komt vooral voort uit autonome groei in Nederland, het sluiten van partnerships en de stap naar het buitenland.

Bovenstaande is onderdeel van een vijfjarenplan dat ook wordt gedeeld met de teamleden.