Skip to main content

Onze missie

Bij Jobsrepublic geloven wij dat er een perfecte baan is voor iedereen. Het is onze missie om met behulp van technologie er voor te zorgen dat zo veel mogelijk mensen in een baan terecht komen die beter bij hen past. Onze ambities zijn groot. We hebben ons als doel gesteld om in 2030 één miljoen mensen aan een betere baan te hebben geholpen.

Als je jezelf als doel stelt om 1 miljoen mensen aan een beter baan te helpen, dan kan het niet anders dan dat je bij jezelf begint. Dan kan het niet anders dan dat je er alles aan doet om de beste werkgever te worden. En dan kan het niet anders dan dat je er voor zorgt dat al je medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen in een rol die naadloos past bij de persoonlijke drijfveren, kennis, kunde, ambitie en talenten.

Deze ambitie is voor ons de reden geweest om een Great Place To Work te worden. We zijn heel dankbaar dat het ons gelukt is om in 2019 de officiële certificering te bemachtigen. Vooral omdat de uitkomsten van het onderzoek ons de handvatten heeft geboden om een nog betere werkgever te worden in 2020.

In deze culture guide ten behoeve van de ‘Culture Audit’ van Great Place to Work laten wij zien waarom wij er voor kiezen om een people first organisatie te zijn. Aan de hand van de vijf thema’s van Great place to work laten we zien hoe wij hier concreet invulling aan geven.

"Bij Jobsrepublic zetten wij technologie in om ervoor te zorgen dat meer mensen in een baan belanden die hen gelukkig maakt."

Video: Wij geloven in de perfecte baan voor iedereen

Historie

Jobsrepublic bestaat sinds 2001. Na de eerste startupfase werd het bedrijf overgenomen door SDU uitgevers. In 2013 werd Jobsrepublic weer zelfstandig door een management buy out door directeur Eric van Bourgonje. Hieronder een korte beschrijving van de belangrijkste momenten in de geschiedenis van het bedrijf.

1

2001

Oprichting Jobsrepublic. Het bedrijf had in de eerste jaren een volledige focus op de arbeidsmarkt van de overheid. Hierbij stonden de vacaturesite Gemeentebanen.nl en elf regionale mobiliteitsnetwerken voor decentrale overheden centraal.
2

2007

Jobsrepublic wordt overgenomen door Sdu Uitgevers
3

2010

Verhuizing van Alkmaar naar Amsterdam
4

2013

Jobsrepublic opnieuw zelfstandig na een management buy-out door Eric van Bourgonje die al sinds 2001 bij de onderneming betrokken is.
5

2016

Aanpassing propositie met een focus op recruitment marketing via Social Media
6

2017

Eerste grote profitklant I-SEC Schiphol
7

2018

Start betreden zorgmarkt
Winnaar Werf& Award voor beste recruitmentcase van het jaar met I-SEC
8

2019

FD Gazellen Award voor snelgroeiende bedrijven
Great Place to Work certificaat
9

2020

Winnaar Werf& Award voor beste recruitmentcase met Cendris
Great Place to Work certificaat
Tweede FD Gazellen Award voor snelgroeiende bedrijven
10

2021

Lancering Hellopublic, voor online recruitment voor de overheid
Best Workplace #6
Derde FD Gazelle Award voor snelstgroeiende bedrijven
Top 250 Groeibedrijven - Erasmus Centre for Entrepreneurship & NLgroeit

"Het winnen van de Werf& Award voor het werven van 2000 beveiligers voor Schiphol is het kantelpunt geweest. Vanaf dat moment werden we zichtbaar in de markt en zijn we heel snel gaan groeien."

Eric van Bourgonje (CEO)

Video: Jury presentatie inzending Werf& Awards 2020